Jelle Joost en Casper op reis!

Livingstone - Kaapstad

Lieve lezers en lezeressen,

gaat ie lekker? Hier wel!

We zijn momenteel in Kaapstad waar we onderdak hebben gevonden bij de kennissen van Casper. Erg lieve mensen, die ons goed verzorgen d.m.v. ontbijtjes met pikante uitjes op sterk water en een WC zonder deur. Nee, maar even serieus... ze verzorgen ons zeer goed en we zijn blij dat we na een tijd van hoofdzakelijk in tenten tukken en dak boven ons hoofd hebben van degelijk materiaal in plaats van canvas.

Ons laatste verhaal was vanuit Pretoria was eeuwen geleden lijkt, maar het niet is. We zijn vanuit daar naar Jo'burg gegaagn waar we nog een nachtje getukt hebben en daarna moesten we afscheid nemen van Jiri. Tranen met tuiten uiteraard, maar sommige dingen moet je doorstaan in het leven. Jiri ging naar Addis Abeba en wij BAM!... naar Livingstone. Vlotte vlucht trouwens.

Daar aangekomen ontmoetten we onze groep. 6 Aussies (als in: het land, niet de trainingsbroek), 3 Ieren, 2 Britten, 2 NL'ers en een Amerikaanse. Onze begeleiders waren 3 Kenianen, te weten Makori, Agizu aka Simon en Sam. Daar kwamen we te weten hoe de tenten op te zetten, hoe je handen te wassen voor het eten, hoe te slapen in de vriezende kou... kortom: het leven on the road werd ons bijgebracht. In Livingstone de Vic Falls bekeken, nog even een cruise gepikt met gratis drank, dansen/sjansen en toen de truck in richting Botswana.

In Botswana hebben we prachtige dingen gezien. In Chobe National Park hebben we dieren gezien.Gewoon dieren in het algemeen en wilde dieren in het bijzonder. Was tof! Daarnaast hebben we een aantal dagen in de Okavango Delta geslapen, wat een erg bijzonderen ervaring was. We werden als ware het Venetie vervoert in bootjes met staande schipper op de achterkant. Kampvuurtjes, plassen in het wilde, wilde dieren om je tent... aan de orde van de dag daar! Geweldigenoten!

Vervolgens naar enige grensovergangen tussen Namibie - Botswana - Namibie - Botswana kwamen we in Namibie (STEMPELS joh!). Daar bleven we ook 12 dagen die omvlogen als ware het er louter 3. Etosha National Park, bosjesmannen, Sossusvlei, Swakopmund, Fish River Canyon (wat overigens geen Keniaan/'Kenyan' is, maar meer een soort kloof)... en meer. We hebben een groep olifanten gezien die zo groot leek, dat je dacht: Jeetje, dat is wel een fikse groep olifanten... een invasie zou je het haast noemen. Dat je dus zoiets dacht. Daarnaast hebben Je en Jo in Swakopmund lekker gesandboard en verder werd er daar heel wat afgegeten en afgedronken. Zo van: we dronken wat af en we aten wat af zeg! Erg veel lol gehad met onze reisgenoten en onze reisleiders. PLEMPEN! Nee geintje viel wel mee...... uhm... De bush-men waren ook erg bijzondere. Ze hebben monotoon voor ons gezongen, we hebben gevoetbald met de kinderen uit het dorp en we hebben een rondleding gekregen door het bos, maar dan moet je je een net iets ande bos voorstellen dan de Biesbos. Wel tof! In de Sossusvlei hebben we nog wat rondgetippeld en een briljante rondleiding gekregen van Frans. Blote voetjes door de woestijn. Ook nog sanddune 45 beklommen. 2 vingers jongen! Die zaten niet in de neus, want het was een nogal zware beklimming en de zonsopkomst viel ook tegen, maar de 'change of colours' was UNREAL! Niemand begrijpt deze voor ons hilarische uitspraken, maar we komen erop terug wanneer we terug zullen zijn in ons eigen Nederland, O Nederland. Kortom: Namibie... JEETJE MINEETJE wat mooi en leuk.

In Zuid-Afrika zijn we nog naar Cape of Good Hope (Kaap de goede hoop) geweest. Een soort punt dat heel zuid-westelijk ligt op het continent, maar verder was er niet veel loos. Lekker weer, dat wel. De trip was erg gaaf en de mensen die we tegenkwamen waren super! Gisterenavond afscheid genoemen van de meesten met een diner, een pils en een dansje. ' Lol gehad' dekt de lading niet, maar we hebben lol gehad. Niet te typen wat een lol!

Goed, we houden van jullie en we zien uit naar onze thuiskomst, maar we pikken deze weekjes in ZA nog met veel jolijt mee. Reageren op dit doldwaze en tevens informatieve verhaal staat vrij en wordt van harte aanbevolen. Het ga jullie goed en ons ook!

Liefs/knuffels/kussen/schouderkloppen/vlekjes/aaien-over-bollen/anders, namelijk;...

JeJoCasper

PS: we've been quite very basicly around the corner actually mingling with the locals! SAWA SAWA!

Van Wageman voor Pieters

Kijk uit naar onze koffie afspraak ergens in augustus ergens in NL!

Je JUMP IN DE LUCHT foto...erg leuk!

Plezier/Geniet en tot snel!

Kusjes uit Enschede (op vakantie bij Paps&Mams)

Greet

Weer een verhaal. prachtig allemaal. Het is aftellen geblazen 3-man.Maak nog plezier en geniet er nog goed van.

Groeten van de 2 kortlevertjes ( Greet en Gert-Jan )

Elma Janmaat-Massink

Wat een geweldig verhaal weer, beschrijvend met een grote portie humor. Weet niet of het jullie laatste is, want het tijdstip van thuiskomt nadert, maar ik heb er van genoten. De foto's maakten de verhalen compleet.
Kom veilig thuis en Casper, ik hoop je snel te zien.
Groetjes van Elma

Carlijn

Mannen, wat zien de foto's en filmpjes er weer geweldig uit! Verhaal maakt het plaatje helemaal compleet. Geniet nog van de laatste daagjes!! Greets

Nelleke

Nauwelijks jaloers makend dit, zowel het verhaal niet als de foto's niet......ik vind er eigenlijk helemaal niks aan. Er begint ook helemaal geen verlangen naar Afrika op te borrelen, voel het althans nergens....-zucht-

ff zonder dollen....Allemaal niet waar natuurlijk!
Wat vet, wat gaaf, wat te gek, wat cool, maar voornamelijk wat stoer! Ja, ik vind jullie stoer!

Geniet er nog lekker van en bedankt voor het ons laten meegenieten van moeder natuur.

Tot gauw, want ik neem aan dat ik jullie wel ga zien op de K-tijd!

Liefs en een kus van Nel

Daan

Pff...... Zeer goed verhaal met tegekke foto's jongens!

Genieten genieten genieten. Ik heb ondertussen wel weer wat plekken op m'n must see lijstje.

Nog iets mee gekregen van de Trinations?! in het wel bekende Bloemenfontein stadion :)

Als jullie nog voor de ktijd terug zijn zie ik jullie daar nog anders tot over een jaartje!

Isabel

Heey jongens,

Ik word echt iedere keer blij wanneer ik jullie mooie foto's en heerlijke verhalen lees. Maar ik word ook wel blij dat het weer bijna tijd is om jullie in het echt te zien!!
Heel veel plezier nog!

Groetjes isabel

Mel

So, basically, I need quite very much practice on my Dutch so I can read your post. Got the gist of it though, and yes, our experience was UNREAL! Miss y'all already so so much... I can't wait to get to LSU and tell the girls about our 3 new honorary Chi Omegas. They are going to be so pumped. Keep an eye on my facebook pictures... I'm going to introduce the new picture pose to them, so I hope it takes off. If not, at least there will be lots of sorority squats.

I was just driving and Bohemian Rhapsody came on the radio... brought back good (gay trucker bar) karaoke memories!

Miss y'all. Schmer schmer.

Mel
a.k.a. Harry Sha-frickin-zam Balzac

Gerdine

Hai Guys!!
Wat heerlijk is het weer om te genieten van jullie! De verhalen en foto's zijn écht.......!!
Heb nog ff een fijne tijd!

xGerdine

Thijs en Karin

Goed verhaal weer hoor. Lekker herkenbaar dus makkelijk te volgen ;)
Geniet nog van jullie laatste tijd op reis, en van elkaar dan maar weer he!
Smak

Kristel

Tjonge-jonge, ik was jullie even een tijdje "kwijt", maar heb me weer helemaal in-/bijgelezen.
Indrukwekkende verhalen en we verheugen ons erg op jullie thuiskomst: Wij zijn er in ieder geval klaar voor, jullie hopelijk ook!
Een heéééle goede thuisreis en dán
Grunninger kouk, Almeloose truffeltjes ? hihi of Callantsooger pilsjes bij Vos..... jiihaaaa
Liefs voor jullie alle 3!
6x Tynaorl

Roos

Mannen! Wat mooi allemaal weer. Niet te geloven!
Cas, gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik heb superveel zin om jullie weer te zien! Gelukkig is dat moment nu bijna daar. Geniet nog even (GENIET!!! oei...) en tot in swolla!
Veel liefs en een dikke kus!

annie en theo

Ha die Casper. Hartelijke gefeliciteerd met je verjaardag. Al wel een berichtje gestuurd maar ik weet niet of dat nog aankomt. Een fijne dag en tot maan