Jelle Joost en Casper op reis!

Rosario - Iguazu - Rio - Sao Paolo

Lieve lezers en lezeressen,

gaaaaaaaaaaaaat ie ff lekker!? Hier wel.

Het zit als volgt. We zijn in Sao Paolo momenteel en vanmiddag om 18:00 uur (lokale tijd) vertrekt onze vlucht naar Johannesburg. We hebben daar alledrie erg zin in, maar eerst even een luchtige en vluchtige samenvatting van onze laatste periode in Zuid-Amerika. Check this out, man...

Na Buenos Aires zijn we met de bus naar Rosario gegaan. De geboorteplaats van Che Guevara. Filmpje gekeken over zijn leven, was wel lachen. Ze hadden daar een prachtige rivier en tevens een vlagmonument (waar ooit voor eht eerst de vlag van ARG was geheven). Kippevel! Daar hebben we 2 dagen geslapen en zwaar lopen loungen.

Daarna KABOOM BABY naar Posadas. Niet heel bijzonder, maar wel een uitzicht op Paraguay vanaf ons hostel met louter reggae-muziek. Het was er warm, maar toch gewoon wandelen.

Hoppakideetje, door naar San Ignacio. Daar waren schitterende ruïnes en die hebben we maar bekeken. Lekker touristisch. Fotocamera, fotocamera en een videocamera om de nek en flitsen maar. Wel mooi daar en we hadden een lekker hostel met een zwembad en 2 belgen.

Volgende stop was Iguazu. De watervallen. Eerst naar de Argentijnse zijde geweest. Jelle voelde zich redelijk slapjes, maar toch gewoon gegaan in de stromende regen. De watervallen stroomde overigens ook. Koud! Jelle werd ziek en we moesten noodgedwongen blijven. Even naar de dokter en wat medecijnen en een nacht of 4 later was hij er weer bovenop. Vrij a-relekst om ziek te zijn in het buitenland. Joost en casper hebben zich vermaakt met internetten en internetten en zo.

Daarna Brazilië in. Foz de Iguazu. Rare taal daar joh! Weer naar de watervallen en dit keer was het gewoon goed weer. Weer goed was het ook. Prachtig overzicht over de watervallen, waar je ook kijkt. Nog op de lokale Tv geweest in het hostel en toen kwam de lange rit naar Rio. 24 uur in de bus. Koude kleren jongen! Daar ging het je niet in zitten.

In Rio zaten we eerst in een hostel in Copacabana, maar die was groot en sfeerloos/anoniem. Daar houden wj niet van, nee nee. Dus naar een ander hostel in Botafogo (El Misti!). Erg relekst en een hoop mensen ontmoet zoals: Marie de Paris, 2 mexicanen uit San Francisco (wassup dog!?), een rare Zweed, allemaal Argentijnen die daar werkten. In Rio hebben we mooie dingen gezien. Het Christusbeeld, Sugar Loaf mountain, copacabana beach, ipanema beach, Lapa (feesten joh! Koude kleren!) en meer... erg lachen daar, maar gisteren moesten we toch de bus nemen naar Sao Paolo.

Daar hebben we net een dag geslapen en straks pakken we de taxi naar het vliegveld en HOPPA... boeken met die bak. Naar Zuid-Afrika. Zuid-Amerika was zeer (we mogen wel zeggen zééééér) gaaf, maar hettijd voor iets anders. We get bored easily. Frisse wind! Daar is het dus tijd voor.

Wij spreken jullie over een maand of 2, maar houd de site in de gaten. Elke dag even een fotootje van ons bekijken verrijkt je leven. Goede moed en de borst vooruit! Wij gaan ermee.

Liefs danwel schouderklop danwel kussen danwel groeten danwel vrede,

jEjOcASPER

PS: meer filmpjes en/of fotos volgen hopelijk later

PS2: nee niks

loes

ok boys op naar Afrika waar de wilde beesten zijn en ...nog veel meer, je zult het wel zien.
Maak er weer een goed avontuur van samen en blijf alert.
Bigi Brassa L.

Jiri

Kaboom baby!

Groeten,

Marian, Paul, Jiri

Daantie

Mannen, lekker veel gezien in zuid amerika ( moet wel als je 24 uur in een bus zit..) De foto'tjes worden ook steeds meer Geniek en blijken achteraf natuurlijk gewoon geniaal te zijn.

Goeie reis met de "kleine" oversteek naar "donker" afrika (schijnt de zon toch wel?!)

The Boys from zwolle goes to Africa!

Have Phun!

Wageman

Ik denk dat jullie een bestseller uit kunnen brengen van al die goede teksten en prachtige foto's!!

Kussen voor Pieters uit Rotterdam!

Mariet Bennenbroek

Hallo daar, volgens mij gaat het echt super met jullie.
De foto's zijn werkelijk prachtig, vooral de vergezichten (zonder jullie erop:-)).
Toch ook wel leuk om jullie vakantiekoppies erbij te zien zo nu en dan! Goede reis naar de Zuid-Kaap, weer nieuwe horizonten.
Groeten van de buuf(van Caspar)

Jasper

Hey helden!!!

Jelle de onaantastbare ziek??? Niks!!!!
Het vergaat jullie blijkbaar nog steeds uitstekend echt relaxed om te horen...
Wat een supermooie foto's weer, props voor de camera van Jeust de digital junky!!!
Nu moet ik ook nog iets over Casper zeggen, ja gewoon een wereldvent!!

Het gaat jullie bijzonder, wiedersehen macht freude!!

Ciao, DM

Karin & Thijs

Ha mannen,
Nog steeds lekker aan het genieten dus. Goeie zaak.
Heel veel plezier in het mooie Afrika! Wij hebben er van genoten. Weten jullie al hoe je je gaat verplaatsen van Joburg naar Kaapstad?
We houden jullie in de gaten. Kusjes

diana

dank voor het zeer heldere verslag alle foto's en films en goeie vlucht naar die andere punt..........
groetjes van bert en diana uit oisterwijk

Krista

Whoehoe, ook het volgende en laatste continent is niet meer veilig voor / tegen / met de mannen! :D Op naar the big five!
Kuzzie