Jelle Joost en Casper op reis!

BUENOS AIRES (en Ushuaia)

Hallo lieve lezers en lezeressen,

Gaaaaaaaaaaaat ie ff lekker? Hier wel!

We zitten nu gedrieen in een intercafe in Rosario, maar daar zijn we natuurlijk niet zomaar gekomen. Reizen is afstanden afleggen wordt er wel eens gezegd (wie zei dat toch ooit? Bredero of niet?) en dat hebben we dus gedaan. We beginnen bij Ushuaia, want daar waren we gebleven. We nemen je verder mee in ons avontuur en langzaam... zeer langzaam bereiken we de climax... dus.

We waren in Ushuaia. Sneeuw, ijs voor je kamerdeur, glibberen en glijden geblazen. Zeg maar winter in Nederland, maar dan niet in Nederland. Erg mooi daar in Ushuaia 'Fin del Mundo' wat zoveel betekent als 'het einde van de wereld'. We zijn daar 4 dagen geweest en het was er goed vertoeven. Fijn hostel gevonden en we zaten op de kamer met een Duitse dame, een Franse dame die continue tegen je praatte in het Frans (ca va, tres bien alleen dan gevorderder) en een Engelsman. De eerste 2 dagen hebben we eigenlijk slechts het dorpje verkend. Prachtig gelegen in de bergen van Vuurland. Op de laatste dag zijn Je en Jo wezen wandelen in Tierra del Fuego Parque National met onze Engelse mattie... Ray Spatzchek. Fraai! Lachen en wie kwamen we tegen in de taxi huiswaarts, die Franse vrouw! Gezellig joh! Oui! In Ushuaia kwamen we ook Talia en Anna tegen en dat was ook gezellig. Beetje kaartspelletjes doen en kletsen. Leuke meiden. VISCA BARCA! Daarna nog even een stempel in je paspoort, want dat kan in Ushuaia. Met het vliegtuig naar Buenos Aires.

Leuke vlucht. 3 tussenlandingen, 2 stewardessen, 2 vleugels, 1 vliegtuig en daar waren we dan... Buenos Aires wat zoveel betekent als mooie luchten.

Meteen met de taxi naar het hostel en die was immens! Inhumaan! Onmenselijk groot! Maar wel lekker ontbijt en midden in de stad aan 'Florida' (dat is een straat). Eerste dagen een beetje rondlopen en je verbazen over de breedte van de straten, de hoeveelheid taxi's, de mensen die iets verkopen op straat, tangodansers, de standbeelden, de parken enz. We hebben in BA in totaal 1 keer gekookt en dat is een verblijf van 9 dagen. JA HOOR! Spaghetti, want dat is gewoon lekker.

Na een tijdje hadden we nog afgesproken met Renate en Sanne en dat werd feesten geblazen. PUB CRAWL (als in: wild style!). Wel lachen, voor 60 pesos pizza en bier. En daarnaast nog meer leuke mensen ontmoet, waaronder Katie from Kentucky (FC = football club). Laat thuis, want het feesten begint hier pas om 02:00 uur.

Verhuisd. Van Florida naar de wijk San Telmo. Daar haaden we nog een betrouwbare bron wonen, die ons nuttige tips over de stad kon geven. Vervolgens is dat hostel onze basis geworden voor uitstapjes naar: fietsenverhuurbedrijf, La Boca, Palermo, parken, cafeetjes, restaurantjes (LA CABRERA!, zie filmpje), Talia's danwel Anna's casa, Casa Boquero, marktjes, boekenwinkels, bioscopen (Angels & demons), shopping-malls (JE: broek, JO: shirt, CASPER: vest) clubs en pubs... erg mooi allemaal! Als laatste avond nog maar eens uit eten gegaan met Katie. Habibi, beetje shouf shouf en weer weg. Wel lekker, maar waar bleef dat brood! Eigenlijk kun je Buenos Aires lastig beschrijven in zo'n verhaal als dit. WAT EEN STAD! We hebben er niet voor niets 9 dagen gezeten. Het leven was er goed. Zie de filmpjes en foto's, want die zeggen meer dan woorden zeggen ze wel eens (Descartes?).

Nu zijn de dus aangekomen in Rosario. Ook een grote stad en de geboorte plaats van Ernesto 'CHE' Guevara. Standbeelden van sleutels en zo. We gaan het bekijken en dan noordwaarts richting... pfff.... al sta je ons dood, maar niet doen hoor. We denken sowieso Iguazu. We zien wel. We gaan nog steeds lekker. We houden van jullie, dus reageer gerust op de fotos en het verhaal.

KUSJES, BESOS, AMBRAZOS, KNUFFELS en meer van dat...

JeJoCasper

over en sluiten

Evelien

Hoe krijgen jullie t toch voor elkaar om voor zoveel verschillende klimaten ook gewoon de juiste kleding te hebben in zo'n minibackpackje?? Respect! Veel plezier in... x

Krista

Lieve mannen!

Brr, ijs.. Ben ik eindelijk blij dat het hier warmer wordt, staan jullie een beetje te glibberen. :P Goed om te lezen dat jullie vooral veel plezier maken, heerlijk.
Tot sneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel! (of iets langer)
X Kris

Greet

Ha 3- man,

Wonderlijk dat jullie die allemaal beleven. Ik geniet nog mee.

Carlijn

Heey mannen, wat een gek gezicht om Terra del Fuego en Ushuaia onder een sneeuwdek te zien. Grappig dat eef het zegt, want vraag me ook idd af hoe groot jullie backpack wel niet moet zijn om alle kleding mee te krijgen. Blijf lekker genieten, groetjes

Sanne

Jeeeeetje, heb toch jullie foto's van Torres del paine maar ff bekeken en heb er meteen spijt van.. Wat ONWIJS mooi weer hebben jullie gehad!!!
Hoe is het met jullie? Waar zitten jullie nu, al bij Iguazu geweest?!
In NL is het lekker weer, en errug leuk om iedereen weer te zien. Maar verder zou ik nu wel weer terug willen;) Heb erg gelachen om jullie stukje en de foto's! Heel veel plezier nog daar!!!
X

Anna

I only understood: VISCA BARÇA! jajajaj Visca, visca!!!!

Roos

Lieve caballeros,

Ik hou ook van jullie!

Ik zal voorzichtig doen joostje en van de coke afblijven:) Jelle wanneer gaan we salsa-en in de VG? of gewoon nog beter op salsales? Wel gevorderden niveau natuurlijk. Cassie, jij bent gewoon leuk!

Adios amigos! xxxxxxx