Jelle Joost en Casper op reis!

Los Angeles - Santiago de Chile

Lieve, lieve, lieve lezers,

Potjandikkie wat zijn jullie lief.

Gaat ie lekker? Hier wel!

Na Fiji zijn we maar in vliegtuig gestapt richting Los Angeles (Verder LA). Wisten wij veel. In het vliegtuigd bleek dat onze Noorse vrinden Marcus en Randi ook naar LA gingen en in hetzelfde hostel zaten. Ook Rasmus en Anders zaten in hetzelfde vliegtuig. Maar die kennen jullie niet en wij wel. Dus.

De vlucht verliep prima en nadat we op dezelfde dag aankwamen als we vertrokken zijn we met de SuperShuttle naar het hostel gegaan. Ingechecked, een tourtje van een Rike, een Duitse gothic maar ze was wel aardig (Niet dat Gothics niet aardig kunnen zijn begrijp ons niet verkeerd we willen niemand tegen het zere been schoppen stigmatiseren of dingen over een kam scheren maar zij was wel aardig). Een rondje gelopen en gegeten bij tentje 1. Daarover later meer.

Op de eerste echte dag in LA werden we door Marcus en Randi uitgenodigd om mee te rijden in hun gehuurde Dodge Ram. En Dodge Rammen deed ie, niet normaal wat een immense auto! Zie de foto´s. Naar Venice beach gereden, beetje gelegen daar en een straatact bekeken.Wewerden belaagd door wannabe 50Cents,zoals Live Don, MC Kracker enz. Marcus en Randi hebben nog 2 cdtjesvan ze gekocht, die we op de terugweg evencranked door de speakers. Windows down, speakers up, that´s how we roll! Yadigg?

´sAvondsweer eens All You Can Eat BBQ gegeten bij het hostel. Vervolgens partytime indowntown Hollywood! Beetjegedanst inThe Room en The Kressen vooral gekeken naarhoe iedereen daar ontzettend zijn best doet om op te vallen. Enlaat dat nou de reden zijn dat niemand echt opvalt. BehalveJelle met zijn blouse dieeigenlijk van Casper was.

De volgende dag zijn Jelle en Joost naar de Hollywood sign geweest (Gemaakt van Australisch Staal!). Wel lachen om gezien te hebben. ´sMiddags alledrie een vintage shirtje gehaald, leip hoor! De outlet was namelijk iets te ver lopen, zoals zoveel in LA. Alles gaat met de bus, auto, taxi ofanders nl.....

´sAvondsAll You Can Eat Spaghetti in het hostel en nog wat biertjes gedronken op Hollywood Boulevard. Nog eendiscussie gehad overhet geven vanfooi met de barman. Het is dus verplicht om 18% fooi te geven. Anders ben je eeneikel. Heel vreemd.Van het verdienen van je fooiis daar dus niet echt sprake. Toen we uitlegden dat je in Nederland je fooi moet verdienen deed ie heel aardig een limoentje bij het bier en schonk hijhet zowaar in. Vaag....

De volgende dag was het alweer de laatste dag inLA. Na eenpannenkoeken ontbijtje zijn we pernaar Melrose Boulevard getrokken. Joost en Casper naar de kapper (foto´s), en Jelle naar de Adidas store, die nog kleiner bleek dan in Amsterdam. Wij zouden zeggen knettertje.

Beverly Center (Winkelcentrum) onveilig gemaakt, Casper hippe pattas gekocht, en vervolgens gewandeld naar Rodeo Drive. Heel ver lopen maar das wel gewoon gezond. Zeker omdat we ´savonds bij tentje 2 zijn gaan eten.

Bij Igor in de taxi gestapt die de bak even heel snel naar LAX boekte. Om 0200 uur vertrokken we richting het zuiden. om 0200 uur de volgende dag kwamen we aan in Santiago. De vluchten waren niet extreem lang, maar wel vermoeiend door veel wachten in San Salvador,Costa Rica, en Peru. Leuke film trouwens, Mamma Mia, maar niet als je m twee keer moet zien.

Op dit moment in Santiago, de stad bekeken maar verder niet heel veel over te vertellen. Nog niet althans.

Hebt geduld. Want wij houden van een schoon zaakje.Tot snel!

JeJoCasper

Thijs en Karin

Heejla!
Goed bezig weer hoor. Jullie hebben een betere vlucht gehad dan wij..30 uur over gedaan om in Joburg te komen.. Tis hier verder wel prima.
Veel plezier in het zuidamerikaanse!
Kus

Greet

Mooi verhaal...weer veel gezien en meegemaakt.

Genieten JeJoCasper !!!

Groep F

Hee Joost

Hoe is daar , is wel leuk he.
en heel veel plezier in zuid-amerikaanse.

Liefst Groep F
als je al ben vakantie geweest, aub aub graag dat je terug hierkomen, iedereen missen jou!!!
Geschreven:Sander

Krista

Mamma Mia, here we go again, my my, how can I resist you!?!?! (lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrr, zit ie weer even in je hoofd, das fijn, das fijn:P)
Maaruh, hier ook alles goed hoor, het zonnetje bracht het kwik voor het eerst boven de 20 graden dit jaar, dus mijn neusje is al weer aardig verbrand. Verder hebben we besloten met Feniks met een Kubbs toernooi mee te doen, lachen, gieren, brullen! Veel plezier in wat ze toch nog Zuid-Amerika noemen (die Amerikanen denken echt dat ze de hele wereld bezitten, hahah)

Kus!

Harmen en Jikky Akkerman

Hallo Joost. Allereerst nog van harte gefeliciteerd met jou verjaardag en alle goeds toegewenst voor het komende jaar. Jullie reisverslagen en foto's zijn fantastisch. Wij wensen jullie nog een fijne tijd toe. Geniet ervan. Hartelijke groeten van Harmen, Jikky, Roelof, Joke en Chris.

Hey JeJoCasper

Wow, wat een belevenissen. Echt te gek om te lezen en stiekem wel een beetje jaloers makend... Houd ons op de hoogte, dan kunnen wij tenminste ook nog een beetje mee genieten :-)
Veel plezier nog!!!
Liefs, Femke Huis-oma

Daan

Mannen....
Potverdrie.. niet eens op de foto met mijn ster... maargoed ik vergeef jullie.
Goed verhaal (ook dat van Fiji!!) lekker krachtig met veel informatieveinformatie....

Have phun nog en hou jullie zaakjes schoon!

Annemarie

Hi Casper en vrinden, klinkt alsof jullie het nog steeds naar jullie zin hebben, jaloersmakend. Vooral zon zee strand en een hangmat!! Nu het Latijns Amerikaanse continent ontdekken. Es muy excelente y hermoso!
BC is trouwens leukste van Nld geworden, uitgeroepen door radio538. Dat wordt een feestje! Geniet van het moment, denk niet te vaak aan hier, voor je het weet zit de reis erop.
Buen viaje! X annemarie

Danielle & Sander (Torres del Paine)

Hee Jelle, Joost en Casper

Ik was aan het zoeken op hostels in Santiago, zie ik plotseling jullie namen bij de zoekresultaten staan :) ik dacht heej die ken ik ergens van en toen ik jullie foto´s zag wist ik het zeker. Dus ik dacht ff een berichtje achterlaten. Sander en ik waren benieuwd of jullie het nog allemaal gehaald hebben tot aan de Valle de Francia?? Jullie hebben de laatste dag niet heel veel gemist, de laatste avond was er zoveel wind dat het leek alsof de refugio het niet meer lang zou houden :) maar uiteindelijk hebben we toch een super tocht gehad en veel geluk met het weer (alleen minder geluk met onze reisgenoot haha ;) )

Groetjes Danielle
www.daantje.shareyourstory.nl