Jelle Joost en Casper op reis!

Fiji

Lieve lezers,

Gaat ie lekker? Hier wel!

Na een kleine twee weken radiostilte zijn we weer in de bewoonde wereld terecht gekomen en dus in staat om een spiksplinternieuwverhaal te vertellen. Ga er eventjes lekker voor zitten, kopje warme choco erbij, koekje, voetjes op tafel, je kent dat wel... dus luister maar.

Maar lezen is handiger.

Na een week Auckland waren we wel een beetje klaar met die stad dus het was de hoogste tijd voor iets nieuws. Dat nieuws diende zich aan in de vorm van Fiji. Van tevoren niet veel over gelezen maar je hoopt natuurlijk op schitterend weer, blauwe luchten, en knetter loungen.

Dus wij landen op Nadi (spreek uit; Nandie), stappen het vliegtuig uit en wat denk je? Intratuin! Knetterje! Warm! Vochtig! Gaaaadver! Gutsend zweet! Klotsende oksels! Parels op het voorhoofd! Dat een beetje.

Maar hartstikke Bula (welkom/hallo) op Fiji en we werden toegezongen door een bandje met wat gitaren. Vervolgens door een touroperator/agent aan de haak geslagen die ons een schitterendoffer deed, die we notkondenrefusen.Toch een beetje onwennig en niet wetende of we nou genaaid werden of niet, toch maar een trip geboekt over de Yasawa eilanden. Of eigenlijkdrie eilanden in de Yasawa's. Nog een zwoel nachtje beleefd in Horizon Backpackers in Nadi, nadat we er een knettervet pizzaatje ingebeukt hadden gedaangeweest geworden.

De volgende ochtend vroeg op, want om 0715hrs Fiji time stonden we op de bus te wachten die ons naar Port Denarau zou brengen. Dit gebeurde. Na ongeveer twee uur varen (lees: Keihoge golven bedwingen) werden we met een bootje opgepikt om naar het Sunset Waya Resort op Waya Island te worden gebracht. Daar wederom verwelkomt met gitaren en gezang.

'On behalf of the management and staff we want to thank you SO much for choosing Sunset Waya for your holiday destination' Aldus Sam/Simi/Nessi/Mosses op praktisch elk moment van de dag. Hartstikke welkom dus.

We sliepen in een bure, een driepersoons hutje met douche en wc. Koude douche maar gewoon dik prima aangezien het buiten 30C was. De sfeer was te gek, erg familiair en vriendelijk. Superleuke spellen gedaan, zoals: Kokosnoot Petanque in de stromende regen, Musical Chairs, Volleybal, Flesje doorgeven, aardappeltussendebenen, dat soort doldwaze dingen. Lachen dus. Lekker kamp gevoel. Rond het eiland gevaren en erg mooi gesnorkeld, vis gevangen. Verder ontzettend ontspannen en lazy. En ook lezen.

Na 3 nachten was het tijd voor vertrek, wat ook weer een bijzonder moment was.....

Super, jullie ook bedankt jongens!

Nagos! Rrrr! (Quote van Nessi, de meest expressieve lachebek op de planeet)

Door naar Nabua Lodge op Nacula Island. Een erg mooi resort, een stuk groter dan Sunset Waya. Daar direct aangeschoven aan de flinke lunch, en kennis gemaakt met staf en gasten. Er was eventjes een blikje Noren open getrokken want er liepen er maarliefst 8 rond. Waarvan7 vrouwen (Babetijd!) Die bleven nog een nachtje dus de volgende dag konden we ze weer uitzwaaien. Nog wel gevolleybald met Marcus en Randy, een gast en een meid die we later ook nog tegen zullen komen. Lachen.

Activiteiten aldaar: Reefhopping (snorkelen op 3 riffen), de Sawa-i-Lau caves bezocht, Blue Lagoon (set van The Blue Lagoon, 'When Brooke Shields was only 16!'), naar het dorp geweest, kerkdienst bezocht., ontspannen, kaarten, lezen, praten, biertjes plempen, knetter lekker eten (3 per dag).

Casper wilde nog zijn duikbrevet gaan halen maar door een twijfelachtige duikschool ging dat niet door.

Uiteindelijk bleek trouwens dat we totaal niet zijn afgezet door de touroprator maar juist knettertje gematst.

En dan, beste heren, ze kwamen per boot, 3 in getal, bleven de laatste 3 dagen van ons Nabua Lodge verblijf aan onze zijde. Nee niet aan onze zijde, maar wel aan onze zijde:

Het Zweeds Bikini-team!

Samen met Sanaz, Eleonor,Anja en Joel (Brits) hebben we erg veel gelachen, kampvuurtje gemaakt, gekaart, wijntjes biertjes en water, gewoon een bijzonder leuke tijd gehad. Ook nog twee Denen gesproken. En dus is bij deze Scandinavie goedgekeurd door het JeJoCasper testteam. Dus stil ff, wij zijn sociaal.

Nog een nacht op Beachcomber Island doorgebracht, een beetje het Salou van de Yasawa's, maar dat was niet echt ons kopje thee. De meiden en Joel trouwens nog afgezet op Sunset Waya, en nog even Nagos! naar Nessy geschreeuwd. Lachen! Op Beachcomber ook nog wat gelegen, gesnorkeld en knetterlekker gegeten. En veel. AYKE(All You Can Eat!)! Persoonlijk houden wij ervan.

De laatste nacht en dag in Nadi doorgebracht, niet heel bijzonder, wel bijzonder warm. Nog wat souvenirtjes gekocht, Jelle een Rugbyshirt van Fiji, Casper een Rugbyshirt van de Stormers (Kaapstad) en Joost een heerlijk Climacool shirtje. In het kader van: Als het maar synthetisch is.

Het weer overall was okee, redelijk veel regen gehad maar wel mooi om mee te maken. De laatste 4 dagen waren echter knettertje lekker. Dus uiteindelijk nog een mooi kleurtje opgelopen.

Nu zitten we in Hollywood, waarwe in hetzelfde hostel zitten als 6 van de 8Noren van eerder. Hoe toevallig. Die knakkers komje echt overal tegen.

Wat we hier gaan doen weten we nog niet precies, maar dat lezen jullie de volgende keer wel. De foto'skunnen we nu nog nietuploaden maar hou de site in de gaten want ze zijn echt mad oprecht serieus te gek/gaaf/cool. Ook de filmpjes.

Vanuit Hollywood and.....CUT!

JeJoCasper

Annemarieke

Hey Mannen,

Herkenbaar die welkomsgezangen op de eilanden. Haha, het gaat de hele dag door he, mocht je twijfelen of je welkom bent, zij maken het je gratis duidelijk.
Verder vind ik het toch erg opvallend dat er een bepaald censuur op de verhalen zit die jullie schrijven.
Je maakt mij namelijk niet wijs dat jullie met het Zweed bikiniteam "gewoon"een bijzonder leuke tijd hebben gehad. Waar zijn de pikante details? Blijf je lezers boeien mannen! :)

Liefs Annemarieke

Annemarieke

p.s ik bedoel natuurlijk Zweeds bikiniteam, alhoewel zweed(t) misschien toch ook wel een kern van waarheid bevat!

Evelien

On behalf of the Dutch people we want to thank you SO much for choosing these incredibly enthousiastic words! Thank you for charing!

Krista

Whoehoe, wat een heerlijk verhaal weer! En trouwens, het Zweedse bikiniteam!? Tsjonge, jullie treffen het maar weer. Mooi trouwens, al die contacten die jullie op doen, kunnen we mooi een Feniks uitje naar Noorwegen plannen binnenkort, hahaha! :)
Ik ben erg benieuwd wat jullie van the US of A vinden, dat zal wel even wennen zijn na al die exotische paradijsjes hiervoor.. Good luck! ;)
Liefs,
Krista

Greet ( T Joost )

Ha 3-man,
Wat een prachtig verhaal. Ik heb Google Earth weer opgestart en kijk met jullie mee zover dit mogelijk is.
Ik ben benieuwd naar de foto's van the USA en filmpjes. Good luck.

Jasper

Damn lucky bastards,

jullie treffen ook alleen maar mooie vrouwen en mooie plekken....of zijn jullie gewoon selectief in jullie verhaal??
Ben benieuwd naar de foto's die ongetwijfeld nog zullen komen over Fiji.
Nu de switch maken van ubervriendelijke naar norse zelfingenomen mensen...good luck

You'll be back!!!!

groep F Effatha en M :-)

beste heren, wij, Jim, Vinay, Johnny, Fynn, Sander Danielle en Ariana (Elly en Michel ook) zien jullie te gekke belevenissen en zijn stinkend jaloers! vanaf een Zoetermeer met maartse buien, feliciteren we Mees Joost alvast met z'n verjaardag (zelfde dag als Vinay!!)

enjoy and have FUN, groep F

Alice Roth

Ha mannen,
nou, dit is wel jullie droomreis, niet?
Het leven is genieten...
Veel plezier en avontuur nog verder.
En Joost, gefeliciteerd! Feestje, zeker?
Groeten, o. Cees, t. el en René

johnny kuyt

johnny hoi joost ioom foto

Sanne

Heej mannen,

Yeah! Wat een gave reis maken jullie zeg!
Heerlijk om jullie verhalen te lezen.
Zo lekker vrij, alleen maar genieten van alle mooie dingen die je doet en ziet!
De foto's en filmpjes zijn super. Ik blijf jullie volgen!

Liefs Sanne (Huisgenootje Lexie;))

Amy

Joost ik neem aan dat je inmiddels Heleen dus wel gesmst/gebeld hebt :P

Stil hiero! Ennuh alvast van harte gefeliciteerd! Weet niet of jullie voor of achterop lopen qua tijd.. Naja who cares. Gaat om het idee! Liefs xx

Roos

Wow onze enigste, echte, hippe shuffle in Fiji!! Joost, jij kan mij zo goed nadoen he! Ik dacht serieus even dat ik het was;)
Jullie zijn consequenter in het updaten van jullie site dan ik, goed bezig!

Bij de foto's moest ik tegengehouden worden, anders kwam ik jullie kant op! Mooi mannen.

Liefs en een antilli kus op jullie voorhoofd!

Henk en Ellis

Joost, van harte en nog vele jaren!! Geniet en groet Casper en Jelle.

Ellis en Henk Pieters.

Carlijn

Dag heren, zo te lezen hebben jullie met alle zintuigen genoten van Fiji! En als ik het goed begrijp wordt er een hollywood verjaardagsfeestje gevierd..? Joost, gefeliciteerd met je verjaardag! Groetjes

Greet

Joost, gefeliciteerd met je verjaardag.

Liefs van Gert en Greet

annie en theo/ ma en pa

Lieve Joost. Hartelijk gefeliciteerd met je 23ste verjaardag. Wel een heel bijzondere dag vandaag. We hadden al even contact maar we doen het ook nog even zo....! Groeten ook voor Jelle en Casper.

Loes en Pieter

Joost, proficiat, nu hoor je qua leeftijd wat meer bij het cluppie. OP je verjaardag reizen naar een nieuw continent, wat wil je nog meer. Nu kan je al het "spaans" wat je weet eens echt gaan gebruiken. Jullie zullen het nog nodig hebben als je ergens midden in de rimboe zitten. We genieten enorm van je enorm plastisch uitgedrukte reisverslagen en hebben echt het gevoel een kijkje in jullie wereldtrip te krijgen.
Veel plezier aan al weer nieuwe en weer andere horizonten ( maar overal komje individuen tegen die uniek zijn en eigenlijk ook wel weer gelijk)

Lieve groet en take care Loes.

Jasper

Hey Joost, gefeliciteerd met je verjaardag!!!
Ik hoop dat je een fijn dagje in het vliegtuig hebt gevierd!!!

Be cool & go with flow...Jelle Joost en Casper zijn zo!!!(zo wordt dan uitgebeeld door 2 handen gebald met de duimen uit stekend. Daarbij wijzen de duimtoppen naar het plafond

Sandra

Hoi jongens,

Nou ik ben nu mijn trip naar Fiji aan het boeken ik heb zeker wat an jullie verhalen gehad, jullie nog veel plezier !!!!
Liefs, Sandra