Jelle Joost en Casper op reis!

Wellington - Napier - Taupo - Auckland

Hallo lieve lezers!

Gaat ie lekker? Hier wel!

Alweer twee weken geleden sinds de laatste log. Dus dat is weer prima op schema. Alhier onze avonturen sinds toen.

Vanuit Wellington zijn we noordwaarts richting Masterton geboekt. Het weer viel erg tegen, waardoor de tussenstop nabij Rivendell (Lord Of The Rings) enigszins in hetwater viel. Gelukkig was er een hangbrug. Beetje gehangen en toen weer door.

In Masterton hebben we gekeken naar een sponsorloop voor kanker. Maar eigenlijk tegen kanker. Verder niks te beleven, afgezien van het tekenen van het gastenboek van de lokale hotdogkraam. Echt vet! Die hotdogs dan, niet het tekenen.

De volgende dag door naar de Art Deco capital of the world; Napier. Wat eigenlijk Frans is want het is Naapjee. Daar staan al wat fotos van op de site. Wel leuk maar niet bijzonder. Wel bijzonder warm en een immense tv op de camping (zie foto's).

Vanuit Napier in een ruk doorgeboekt naar Taupo alwaar we besloten een bootje te huren. Knettertje scheuren over Lake Taupo en een beetje zonnebaden. Bochten! Verder ook weinig te doen. Of eigenlijk weinig gedaan, het is toch vakantie heh.

Na Taupo naar Mount Maunganui gereden om daar op plaats nummero 1 op de camping te staan. Pal aan het strand en boulevard met bijbehorende joggende dames. Nog even de berg opgelopen cq gerend cq gepowerwalked. Joost surft, Jelle ligt en Casper wandelt. 'sAvonds bij de all-you-can-eat-japanner even laten zien wat bunkeren is. Daar werkten twee argentijnse dames die wat tips en adresjes hebben gegeven voor in Duitsland. Nee geintje voor in Argentinie natuurlijk, wat denk je zelf. Gekkie. Tsss.

Hot Water Beach was de volgende bestemming. Een erg bizarre ervaring. Stel je dit voor: Het is eb, je graaft een kuil in het zand en laat er water in lopen dat vervolgens opwarmt tot een graadje of 50/60. Knettertje! Maar echt een heel bijzonder natuurverschijnsel. Zie filmpje.

De volgende dag zijn we het Coromandel Peninsula rondgereden. Wel mooi! Jelle in de Vlindertuin losgelaten. Gewoon even wat afleiding voor die jongen. Lekker spelen en weer kind zijn. Joost en Casper dronken koffie en rookten een sigaar op het terras terwijl ze, in hun tweed pakken, discussieerden over de essentie van het bestaan.

In Thames overnacht en besloten om een dag eerder naar Auckland te vertrekken. Dat besluit ook in praktijk gebracht en afgelopen vrijdag 6 maart stonden we weer op Aucklandse bodem. Meteen de boel de boel gelaten en gechecked waar we, snif, de Homy konden verkopen.De volgende dag was een carmarket waar we binnen 1,5 uur de bus aan 2 Oostenrijkse jongens verkochten. Maar natuurlijk hadden we m heel goed schoongemaakt, dus leverde die bolide gewoon 3800 dollar op. Ka-ching!

Maargoed. Dat was effe lekker, maar hadden we nog een week in Auckland zonder auto te vertoeven.

Hoe het er hier uitziet: Iedereen doet lekker zn eigen ding en soms samen. Filmpje kijken, internetten, wandelen, uurtje naar de kapper om je nekhaar te laten scheren, museum, supermarkt, Engelse meiden ontmoeten en daarmee naar de karaokebar, een dronken Schot bizarre trucs zien doen die eigenlijk met kaarten moeten maar die heeft ie niet dus gebruikt ie flessen. Dat een beetje. We vermaken ons wel maar de laatste tijd is het gewoon klaar met NZ en zijn we klaar voor een nieuw avontuur. Fiji!

Want op Fiji is het namelijk keihard bikkelen. Dat zal je wel zien. Tropen!

Voor vragen bel je met stichting Korrelatie, of Jantje Beton.

Gegroet/kus/liefde/vrede/knuffel/knipoog,

JeJoCasper.

PS: Goed verhaal, lekker kort

PS2: EDIT: BINNENKORT EEN Nieuw onderwerp bij de foto's; Zoek Je Jo of Casper, eerste die ons vind en reageert krijgt een kaartje!

Reacties

Reacties

Evelien

Ik kan me ook wel voorstellen dat jullie weg willen daar, het klinkt bijzonder saai en t ziet er niet uit daar die foto's en video's die ik afgelopen tijd gezien hebt... DULL!!

Carlijn

Heren, nog maar één nachtje slapen en dan is het nieuw zeelandse avontuur alweer voorbij! Volgens de foto's en de filmpjes + de verhalen neem ik aan dat het een geslaagd avontuur was. Op naar fiji, waar jullie onthaalt worden door bloemenkransen en mannen op gitaren! Genieten!!

Daan

Mannen,
Goed verhaal weer! Goeie reis vandaag! (of) Goeie reis gehad?! Jammer van Homie maarjah dan zal ik een goed bod doen om hem weer terug te kopen. Foto'tjes zien er weer lekker uit (om maar te zwijgen over jullie gebruinde lichamen).
Have phun in Fiji en Casper laat ze met Rugby maar een poepie ruiken!!!

Marten

Jelle Pieters, mag ik u van harte feliciteren met uw verjaardag! Maak er wat moois van en drink er ééntje op!

Gegroet vanuit het Enschedese

Jasper

Jelle Pieters, een hele fijne verjaardag toegewenst!!!

We denken hier aan je....

Mooi verhaal en dito foto's wederom, ben stikjaloers!!

Tot gauw liefs DM

Krista

Haaaai jongens!
Allereerst natuurlijk, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag, Jelle! Mijn moeder is op dezelfde dag jarig (jaja, dat soort informatie mag ik jullie natuurlijk niet onthouden), dus ik heb een feestje voor je gevierd. Ik ben nu ontzettend benieuwd naar jullie foto's, dus hop hop, daar ga ik weer.
En ik ga me natuurlijk helemaal te wous zoeken naar JeJoCasper op de foto's, zo'n kaartje wil ik wel! Dus roep maar als ik kan beginnen met zoeken.

Liefs, Kris!

Sandra

Hee daar,

Ik ga in juni naar Fiji, kijk ik echt ontzettend naar uit, vandaag ga ik de reis boeken. Leuk om jullie verhalen van Nieuw Zeeland te lezen, veel dingen komen bekend voor. Ik heb echt een top tijd in Nieuw Zeeland gehad en hoop dat dat voor jullie hetzelfde is, ik denk het wel toch? Ik ga maandag nog even 6 weken aan de bak en dan ga ik ook weer lekker reizen.

Veel liefs, Sandra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!