Jelle Joost en Casper op reis!

Invercargill - Dunedin - Christchurch - Wellington

Hallo lieve lezers!

Gaat ie lekker?! Hier wel!

Er is alweer wat tijd verstreken sinds ons laatste bulletin, maar hier zijn we weer: Jullie eigenste JeJoCasper! (Aplous!)

Jelle en Casper hebben in 3 dagen tijd de Humpridge track gelopen, hiervan zijn echt supermooie foto's, maar die hebben we even niet bij ons op dit moment.Wordt vervolgd (Han Peekel). De track was heel mooi, met mooie viewpoints maar keihard blaren op je zool.Kiep de zool alijv!

Ondertussen beleefde Joost 3 uitermate ontspannen dagen in Invercargill, biosje, boekje, je kent dat wel.

Op dag 3 haalde Joost Jelle en Casper weer op, om nog 2 nachtjes in in in Invercargill door te brengen. Leuk zwembad joh! Mooi park, met bizarre vogels. Zie filmpje.

De Cattlins schijnen echt knettertjete zijn, maar daar zijn wij in 1 dag doorheen geboekt. De petrified forest was schitterend, als je van stenen houd die in de verste verten niet op een versteend bos lijken. Nog even het allerzuidelijkste puntje van het Zuidereiland aangetikt en toen weer door naar Dunedin (Spreek uit Duunden, omdat het echtFrans is daar).

We parkeerdenons busje achterhet meest shabby hostel van heel Nieuw-Zeeland.Oja en we sliepen daar ook voor maar 10 dollar per persoon. Donwtown Dunedin was vol met doedelzak-spelers, dus deherrie wasniet te verdragen en daarnaast was het weer slecht.We hebben sowieso veel regen gehad de afgelopen dagen. Echt jammer, want zon is lachen.

Vanuit Dunedin (wat dus eigenlijk Frans is, maar geintje... gewoon engels) zijn we eerst naar Lanarch Castle gereden. Een erg mooi kasteel van binnen en van buiten, maar het uitzicht was 'horseshit' (lees: matig) door laaghangende bewolking cq mist. Zie filmpje.

Daarna BAM! in een keer door naar Mount Cook Village gereden. Ook veel mist, dus we hebben niks gemist, maar eigenlijk wel. Dat was me de rit wel, gewoon lange rechte wegen en 120 rijden/boeken. Wel jammer, want het is de hoogste piek van NZ. Het was niet anders. Wel nog een te gekke foto bij Mount Cook.

Daarna in een streep doorgeboekt naar Christchurch (niet Frans., wel Engels). Mooie stad met een pleintje, een kathedraal en een 'schattig' straatje. 2 nachten daar geslapen op een van-camp-plek naast een hostel. We houden van-camp-plekken. Daar hebben we vooral gewoon rondgekeken en gestruind. The usual.

Vanaf Christchurch nog noordwaarts naar Kaikoura gereden en daar wilden we gaan surfen, maar matige golven deden ons besluiten andersweegs te gaan. Dus. Uiteindelijk naar een prachtig kampeerplekje gereden naar de kust. Whites Bay. Daar lekker gelounged en van de zon genoten en toen uiteindelijk besloten om nog verder richting Picton te rijden. Even een IM-momentje ingelast en toen slapen in de homy. Drive slow! Locals! Maaruh... de ochtend daarna naar Picton, beetje rondkijken, in eenHollandse bakkerij een Dutch Brownie (lekker nederlands inderdaad! inderdaad ja! ja!)en toen de boot naar Wellington. Daar gisterenavond wezen clubben, maar dat mag alleen in blouse en nette schoenen en dat hebben we niet. Toch lol gehad. Vooral om meisjes die echt te fout en trampy zijn en die dansen op straat op muziek van een wannabe-stevie-wonder op de gitaar. Very superstitious! Writing on the wall en zo. Zie filmpje maar gewoon.

That's about it. We gaan nu langzaam noordwaarts en we willen op 7 maart in Auckland zijn om onze auto te verkopen. Snik! Daar hebben we dan een week de tijd voor. het hostel is al geboekt en betaad, dus we zitten gebeiteld. Op rozen. Meer over onze avonturen dan wel weer. Take care of yourself (and eachother).

Peace out/kiss/no worries/hugs/later,

JeJoCasper

PS (initialen?):de Homy is echt vet krap (schimmel op het dak), Casper schud de auto heen en weer als ie draait, Jelle slaat Joost in z'n slaap en Joost houdt de beol op omdat ie alleen maar ligt te tukken... echtf*ck zeg, poh!

Thijs en Karin

Heej mannen,

Balen dat jullie zo slecht weer hebben gehad in het zuiden/ oosten van het zuidereiland. Als de zon schijnt is het namelijk echt wel te gek!
Wij hebben jullie net gemist, tenzij jullie morgen nog in Wellington zitten.
We hebben een mooi kayak tochtje in het Abel Tasman gedaan en zitten nu met regen in Nelson. Morgen pakken we de boot en komen we daar in de middag aan. Nog aanwezig en zin om te meeten moet je maar ff smsen. O ja en als je nog een goede camping spot in Wellington weet: kom maar door!
Goede reis verder en geniet er van en van elkaar. Hopelijk met mooi weer.... :)
De groeten!

Greet

Hoi 3 -man,

Weer een mooi verhaal. Succes met de verkoop van jullie (camper) busje en door blijven genieten.

Peter Griffin

....AWESOME!

diana

dag casper! we zijn pas ingestapt en genieten mee van de reisverhalen van jou en vrienden. Wens jullie een fantastische tijd toe!! veel groetjes van diana uit oisterwijk xxx

Krista

Whahahaha, fantastisch weer! Ik ben ook benieuwd naar jullie filmpjes, heb de 'mistbank' al gezien, gewéldiggenoten! Succes met het verkopen van jullie auto, ach, met een hoop mooie praatjes en emotionele verhalen van jullie kant moet dat een eitje zijn toch!? :) Tot snel!

Kuzzie!

Mirjam

Jullie hebben echt je eigen manier van schrijven, echt lachen! Goed te lezen dat het allemaal goed gaat daar!

Groetjes,
Mirjam (nicht van Joost)

P.S.: Mochten jullie tussentijds zin hebben om naar NL te komen, kom dan op 22 mei, kunnen jullie gelijk een biertje pakken op mijn bruiloft ;-)

Evelien

Nijs!

Femke

Wat moeten jullie een lol hebben samen. Dat kan gewoon niet anders. Het is van al het beeldmateriaal en verhalen af te lezen in ieder geval.
Veel plezier nog!
Liefs, Femke

Carlijn

En ik maar denken dat Invercargill een saaie stad was, dank Joost voor het mooie filmpje van de vogel! Nu alweer op het noordereiland, wat gaat de tijd toch snel. Voor jullie het weten zitten jullie al in Fiji, lekker bountystrand cocosnoten breken, eten en drinken.... maar dat voor later. Eerst nog lekker genieten van Nieuw Zeeland, de billetjes aan elkaar knijpen omdat jullie de auto zo snel mogelijk wil verkopen en voor een mooie prijs. Dus mannen, succes met jullie salesskills! Groetjes Carlijn

Stefan

Wat is reizen toch vervelend he....
Het kinkt allemaal hartstikke goed daar en jullie vermaken je volgens mij prima. Geniet er nog lekker van en als jullie besluiten om binnen nu en anderhalf maand midden-amerika aan te tikken dan zullen wij daar vast ook zijn om een biertje te drinken.

x Stefan

Kristel

Hey toppers!

Wat ontzettend leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen en ook al beginnen wij hier met enig fantasie wat in het voorjaar te geloven, geen vergelijk met jullie veelal zonovergoten eraringen.

Blijf genieten en aan het eind van de finisch staat tante Kris jullie op te wachten op Schiphol :-)
maar.......dat duurt nog maáánden. Lucky guys!!!!
Have fun, a hell of a lot!!

Liefs, Kristel en gezin

Rus

HHHeeeey gozers!!!!

Wat een super verhalen en foto's! Gaaf zeg, al bijna lekker 2 maand op reis, gaat snel zeker, de tijd?
Volgens mij hebben jullie het daar enorm te gek, gaaf, cool, kikke en genieten jullie volop, te zien en te lezen!!!

Tot hoelang gaan jullie vakantie houden en de wereld bezichtigen eigenlijk??
Ga lekker door zou ik zeggen, heel veel genietse en ik ga met jullie mee genieten!

proost: op goed weer voor jullie!
Liefs, Gerdine

Marten

Bazen!

Wat een mooie reis! Echt vet allemaal. De verhalen spreken boekdelen zullen we maar zeggen.

Mijn complimenten aan de fotograaf. Die pica's kunnen zo een reisgids in!

Geniet er van!

Groeten,

Marten

Daan

Och jongens...
Ik begin nu echt met aftellen. Voor mij zal NZ pas begin 2010 worden maar krijg er alleen maar meer zin in! Goeie verhalen ;) ijzersterk. Foto'tjes zijn ook heel vervelend om te zien! Ik was al wat achter met lezen maar zo te zien vermaken jullie je wel!
Veel plezier en jullie weten het! Als jullie Homy niet kunnen verkopen leg je gewoon de sleutel onder de 3 bloempot halverwegen Auckland en dan neem ik hem wel mee!

Have Phun!
Daan

Andrea Splinter (ASV Daltonschool)

Hoi Jelle,

Geweldig om hier achter mijn bureautje terwijl het buiten plenst, even mee te genieten met jullie avonturen. Het ziet er goed uit en natuurlijk ben ik ook wel een beetje jaloers. Ik heb je jaaropgave naar je zus gestuurd. Ze waren je denk ik een beetje vergeten bij het adm.kantoor. Maar wij niet hoor. Annette komt niet meer terug, dus als je na de zomer echt desperate bent... Nee hoor geintje, niet aan denken, eerst de wereld door.

Groetjes,

Andrea

Karin Kruizinga

Heej die Joost,
Beter een late reactie als geen.....toch?
Tof hoor al die verhalen.........En ik maar denken dat je je zou gaan vervelen;-)
Genietse maar weer verder........... en tot horens.
Oh ja erg leuk dat je aan mijn verjaardag hebt gedacht.....dat was de meeste verre felicitatie van die dag:-)
Groetjes Karin