Jelle Joost en Casper op reis!

Westkust zuider eiland

Hallo lieve lezers,

Gaat ie lekker? Hier wel!

We hebben al veel dingen gezien die Anau zijn, maar hier is het echt Te Anau! En daar zijn we nu ook. Sinds ons laatste bericht is er veel gebeurd, inmiddels hebben we het Fiordland bereikt.

Vanuit Abel Tasman zijn we richting de westkust gereden, de tank precies vol genoeg dat we met de benzinepomp (in Murchison) in zicht de motor hoorde pruttelen. Doorgereden naar Westport, verkozen tot de saaiste stad van Nieuw Zeeland, niet veel te doen dus (zelfs niet op Waitangi Day, de nationale feestdag van NZ).

Onze reis verder voorgezet richting het zuiden, langs de Pancake Rocks in Punaikaiki. Deze 'Pancake Rocks' lijken eigenlijk meer op grote rollen Doner Kebab en zouden dus eigenlijk ook zo moeten heten.

Aangekomen in Greymouth meteen de brouwerij van Monteiths ingedoken, meer was er namelijk niet te doen. De rondleider was zeer spontaan en kon doen overkomen dat hij dit verhaal voor het eerst vertelde;)! Daarna de All-You-Can-Eat-BBQ onveilig gemaakt. En als iemand zegt all you can eat, dan eaten wij ook all we can. De mensen aan het tafeltje naast ons wilden met ons op de foto omdat wij zulke eat-legends waren.

De Franz Jozeph und Fox glaciers hebben we in een dagje bedwongen. Niks groepswerk, dat doen wij gewoon lekker op eigen houtje. De avond van tevoren een prachtig kampvuur gemaakt na flink sprokkelwerk.

Tussenstop in Haast, het allersaaiste dorp van Nieuw Zeeland. Wel een kroeg dus dat is mooi.

Eindelijk in de bewoonde wereld aangekomen. Wanaka. Een winkel met 50%korting leeggeroofd, een canyontrip geboekt en lekker geslenterd door de stad. De canyontrip de dag erna was echt te gek. Voor de n00bs: Canyoning is al abseilend, springend en glijdend een rivier in een kloof afdalen. Supervet. (Kenners: een soort kleine versie van de Maglia)

Door naar Queenstown waar we Karin Roelse en haar vriend Thijs tegen het lijf liepen. Heel bizar om iemand tegen te komen in een totaal andere context. Gezellig gekletst en de volgende avond (vrijdagavond stap/plemp/clubavond) gezellig in de kroeg wat gedronken en rugby gekeken.Ook nog gemountainbiked daar, knetterzwaar.

In een dag doorgereden naar Milford Sound waar de parkeerplaats (No Overnight Camping) een prima slaapstek was. ('Yeah there's no police in Milford so....you can camp there')

Prachtige cruise door het fjord gemaakt, en toen terug naar hier, Te Anau.

Straks naar het zuiden waar Jelle en Casper de Humpridge track gaan wandelen. Joost ziet wel wat ie doet, niet hiken iig.

De groeten,

en laat nog eens wat achter.

JeJoCasper

Greet

Hoi JeJoCasper,

Weer een prachtig stukje belevenis. Ik start weer google earth op om een stuke mee te genieten. De cruise moet ook geweldig geweest zijn. Veel plezier en tot de volgende fotosessie met verhaal.

Jermaine

Yo Zaghibie. Je maakt daar echt vette dingen mee zo te lezen en te zien. Ik mis je wel hoor hier.
Mooie foto's ook man.

Leuk om via deze site op de hoogte te blijven van jullie avonturen.

Gr Jerm1

Evelien

Kort maar krachtig! Ga ff lekker jullie videos en foto;s bekijken: jeuj!
xx

Amanda

Hoi! Wojo, hoe gaaf! Ben uit nieuwsgierigheid na wat verhalen die ik gehoord heb eens wat gaan lezen op jullie site, echt een gave reis die jullie maken. Foto's zien er goed uit. Vooral die ene met die boom, die is echt zeer bijzonder. Ik wens jullie nog heel veel plezier op jullie roadtrip! Groetjes Amanda (huh, wie? vriendinnetje van Jiri ;))

Carlijn

Daag mannen, weer een heerlijk verhaal om te lezen. En de foto's en filmpjes daarbij maken het verhaal helemaal levendig! Lees net het verhaal van Karin en Thijs, schreven ook al dat het zuiden zeer koud is dus trek de wollen truien maar aan. Geniet van de track en andere activiteiten, groetjes Carlijn

peter s.

He jojecas. wat gaat het goed met jullie (zoals ik lees)
Graag zouden wij ook de wat minder leuke verhalen lezen. Enkele voorbeelden hiervan zouden kunnen zijn:
Onderlinge irritaties, geldzaken, autoverhalen, hygienne in het busje etc etc.
Wij wachten in spanning af.
groet Peter the wedding planner (van Casper)

Krista

Hallooooow!

Wow, wat een foto's weer joh, en een mooi verhaal erbij, hahah. Fantastisch. En dat jullie Karin en Thijs zijn tegen gekomen, wat een kleine wereld is het dan hè!?
Oh ja, hier regent het (is altijd leuk om wat Nederlands nieuws te horen, nietwaar!?)

Kus!

Esther

ONTZETTEND GEWELDIG om te lezen!

Stewie Griffin

Mom! Loïs! loïs! Mom!

johnny kuyt

joost is johnny

johnny kuyt

school johnny blij joost ioom ok

johnny

ajax