Jelle Joost en Casper op reis!

Tongariro Crossing, New Plymouth, Wellington, Abel Tasman National Park

Dag lezers!

Gaat ie lekker? Hier wel!

We hebben nogal wat te vertellen, dus dat gaan we kort maar krachtig doen, want het internet is hier MAD duur!

We hebben (al weer een tijdje terug voor ons) de Tongariro Crossing gelopen. Een van de mooiste eendaagse-wandelingen in NZ. Tussen mount Doom en een of andere berg door. Rete kapot gaan, maar dan heb je wel blaren! Heerlijk! Nee, geintje... het was mooi daar. Van maanlandschappen tot jungle-shizzle. Zie filmpje.

Daarna zijn we doorgereden in onze homie richting New Plymouth. Over the Forgotten World Highway. Supermooie weg! Niet normaal meer! Maaruh... New Plymouth dus. Mooie camping aan het water, leuk stadje, Joost heeft een gitaartje gekocht (MAHALO!) Je weet wel zo'n gele die Jasper ook heeft maar dan paars. Verder weinig over te zeggen. Nog steeds mooi weer daar trouwens. Ook niet normaal! Echt!

We hebben ook nog op een camping gestaan met zwart zand (niet zwart zaad, maar zand) en daar hadden we accu problemen. De accu ging telkens op omdat de lichten stontaan aan gingen snachts. Zeer lastig. Gelukkig hadden we uberrelaxedte (eat that van Dale!) buren die ons hielpen en die hun accu in onze auto monteerden. Oprecht bizar! Eenmaal gestart weer de accu teruggewisseld en BOEM! Boeken met die Homy! Prima bakkie! Dus nu halen we er telkens een contact af als we stilstaan en dan kan de accu niet leeglopen.

Goed....

Wellington. Toffe stad. Prachtig hostel! YHA! Eerst het Te Papa museum bekeken om tenminste een legendarische foto te schieten en het was mooi daar. Je kan papa zijn, maar dat museum was echt TE papa! Niet normaal! Verder zijn we daar naar de Botanical Gardens geweest voor een optreden van de Urban Trampers (ow die!), maar dat was echt leuk en we hadden een gratis taxi rit in een supermooie auto. Beter dan de Homy. Echt zo'n zakelijke taxi. Maar goed, savonds nog wezen stappen daar. Erg gelachen met de locals. Haha. Die eigenlijk niet daar woonden, maar locals is gewoon een heerlijk woord. Locals dus. Heerlijk! Woord! Die dag erna met de ferry naar Picton. Knetterverbrand op de ferry. Locals!

Na enkele tussenstops gingen we dan eindelijk naar Abel Tasman. Het plan was om eerst 2 dagen te kayakken en dan 1 dag te hiken, maar het kayakken (onbegeleid) gingn niet door, want we hadden te weinig skills voor het ruige weer van die dag. Zuur! Toen zijn we maar gaan hiken richting Anchorage Hut waar we de eerste nacht al hadden geboekt. MAD hard geboekt! Erg mooi daar! Ansichtkaartachtig! Blauwe zee, stranden met goud zand en prachtige bossen en oerwoud haast. Bleek later nog geen honderd jaar te bestaan maar deed eeuwig aan. Ja, gelopen dus de eerste dag en de tweede dag ook. Toen naar Awaroa Hut. Mooie hut en nog 2 lachen Belgen tegengekomen. FLIP en Serge. WHA WHA! Was prachtig weer daar en na een lange wandeling lekker gezwommen in het helderblauwe water. Daarna dus een stukje teruggehiked en een dagje gepaddled met onze lachen gids Darryl. Echt zo'n blonde surfdude. Mooie dingen gezien, vooral mooie lagoons en wat vogels en zeehonden. Lagoons waren het mooist. Zie foto's en filmpjes over Abel Tasman.

Nu zijn we in een dorpje bij Takaka (noorden van zuidereiland). Lekker geslapen en vandaag rijden we verder noordwaarts richting Farewell Spit. Dat dus.

Schroom niet te reageren, want dat vinden we lachen en stell;en we dus ook op prijs.

Dikke kus/highfive/schouderklop/holla@yaboy/doei/knuffel/what?,

JeJoCasper

Evelien

Ooowwww ik word hier zo blij van! Krijg spontaan plannen om ook weer weg te gaan als ik jullie zo hoor, super!
Hoop dat de homie nog wel gewoon lang mee blijft gaan want t lijkt me zo gezellig als jullie daar lepeltjelepeltjelepeltje in liggen ;)
Lekker die hikes, nog meer in aantocht? ;)

Was blij weer wat te horen, was alweer ff geleden!!
x Evelien

Carlijn

Ja, daar is de foto hoor! Ontzettend grappig dat we precies dezelfde plek/positie hebben, toevallig de kalender meegenomen?
In Takaka kan je de beste en grootste ijsjes eten van Nieuw Zeeland. De ijswinkel zit aan de winkelstraat aan de rechterkant als je richting Farewell spit rijdt. Tegenover de winkel ligt een stukje grasveld met een grote boom. Bij Farewell spit een icechocolate nemen in de enige kroeg die daar is, die is ontzettend lekker! Maar mannen, volgens mij beleven jullie genoeg avonturen dus de tips zijn niet nodig... Ik ga even de foto's en filmpjes bewonderen. Heel veel plezier en blijf genieten, Kus Carlijn

Lisette

He mannen,
Ziet er gaaf uit zeg die foto's zijn echt super. Heerlijk joost als je zo lekker in het zand zit te spelen! en cas in ben echt heel erg te spreken over je nieuwe coupe hij lijkt een beetje op het plaatje van de kapper in de assendorperstraat, maar ff zonder dollen ik vind het echt leuk!
echt gaaf al die hikes, ik ben zo jaloers dat jullie avontuur net is begonnen en dat jullie nog zoveel gaan zien!
Geniet ervan! kinderen die vragen... maar ik blijf uitkijken naar de foto's ;)
x liset

Roos

Whaaat! Genieten jullie nog wel? 't klinkt namelijk alsof dat er soms bij inschiet.. Geintje jonge!
Mooi mooi mooi verhaal en mooi om te lezen dat alle uitroepen ('JHA, what!,echt!,ja maar echt!,niet normaal!,MAD!') ook gewoon opgeschreven worden. Heerlijk!
Dag avonturiers van de wereld,
xxx Roos

Berber

Hee heren, ruikt jullie bus al naar amoniak ;)

Toffe foto's en verhalen. Maar waar is de devils staircase gebleven??

Kees Meijer

Joost en boys,
Ik ken eigenlijk alleen Joost en de anderen alleen van verhalen. (via moeder Annie)
Ik geniet van jullie verhalen, foto's en films. Het is toch geweldig om zo met elkaar dit te ondernemen. Ik wens jullie heel veel reisplezier met elkaar.

Baukje

Hahaha jullie verhalen zijn ook niet te lezen zonder in de lach te schieten! hahah ik zie me helemaal voor me hoe jullie daar achter een computer zitten!
Het klinkt echt allemaal te gek en de foto's zijn ook mooi! Jammer van het kayakken, maarja je kunt ook niet alle skills hebben hé!
Gaan jullie ook duin (zand) surfen?? Want ik had gehoord dat dat kan in Nieuw Zeeland en dat dat erg vet is!
Nou mannen, veelveel plezier nog!! Ik wacht in spanning op jullie volgende verhaal en op de foto's!

Kus Baukje

Krista

Whoehoe! Heerlijk mannen (of heerlijke mannen :D) wat schrijven jullie fijn. Ik geniet helemaal mee, kan me alleen maar indenken hoe fijn jullie het wel niet moeten hebben!
Hier heeft het net weer gesneeuwd, jumm.. :S Ik ga nu even de fotootjes kijken, nog weer even meegenieten.
Tot snel weer hoors en héél veel plezier!

Kus, Krista

Marten

Heeren, dat leest lekker weg.

Ziet er allemaal erg gaaf en puik uit (Y)

Ook jullie wagen is een topper, daar kan je mee thuis komen! ;) Does that car got a HEMI in it?

Heel veel plezier nog de komende tijd. Geniet er van.

Groet,

Marten