Jelle Joost en Casper op reis!

Maastricht (mei 2010)

Lieve lezertjes en lezeressen,

gaaaaaaaaaaat ie lekker?! Hier wel!

Jullie zullen wel denken: was die reis niet al lang en breed afgelopen en afgesloten!? Maar nee, JeJoCasper rusten niet, maar zijn altijd op zoek naar leuke locaties. Dit keer ging de tweedaagse/eennachtse reis naar het altijd uit de route liggende Maastricht (Mestreech). Met de 'lonely' van The Netherlands onder de arm vertrokken we bij het krieken van de ochtend van vrijdag 7 mei 2010 richting de stad aan de Maas vanaf de Domstad. De Opel Zafira van de familie Massink was weer onze trouwe Homy die ons van A naar Beter bracht (waarvoor DANK!). Rond de klok van 11:30 uur kwamen wij aan op onze bestemming.

De auto parkeerden we bij de OLV/Oral-V/OnzeLieveVrouwenPlein en HOPPA... de stad in beuken maar. Dat deden we en Je kocht een korte broek, Jo en Casper kochten beide hippe gympen van het merk met de drie strepen. Verder nog wat rondgelopen, een bezoek aan de St Jans, de Onze Lieve Vroweun Basiliek, lunch in de La Place (typisch Mestreech!) en een drankje in de Twee Heeren. Het zuidelijke leventje. Toen weer een stukje rijden naar de Jekerstraat. Daar troffen wij de neef van Casper: Sebastiaan (Sebras voor intimi) en zijn vriendin Kirsten. Wij de matrazzi's uit de auto, bekertjes met snotjes gewoon laten staan en even mingelen met de locals. Drankje in de 043 met ons aller Axel (serieus, die vent weet wel van brassen zeg!) en daarna brasten we 'm regelrecht naar De Larteern voor een spare-rib danwel een vispotje (de grap over het pisvodje kwam nog ter sprake maar daarover alleen meer voor hen die daaraan expliciet en verbaal uitleg blieven en vragen). De rekening en onze fiets terug gevraagd en toen 'zo, die ligt in de natuur' naar de Falstraff (of however je dat schrijft). De jongens (lees: Jo en Casper) waren echter om een uur of elf moe en we liepen gestaag huiswaarts zonder al te veel kapot te brassen. We hadden namelijk onze brasjasjes niet aan, dus ja... hallo... dan is er geen beginnen aan. Nog beetje ouwehoeren en toen plopsaland! het ledikantje in.

De volgende dag een heerlijk ontbijt voorgeschoteld gekregen van Sebras en Kirsten en Je liet nog even zijn parfumflesje in de badkamer kapot vallen op de granieten tegels, maar verder een ochtend zonder kleerscheuren.

In de auto naar Vaals. Hoogste punt aldaar is 327,5 meter hoog. We wisten niet wat we zagen: zo'n heuvel! Nog even bergafwaarts van de Cauberg ook. Patatje mayo met zich op het drielandenpunt en toen maar naar Gorinchem gereden. Jo weer thuis bij paps en mams. Je en Casper knetterhard naar Utrecht geboekt met die bak.

We hebben het goed gehad.

Houd vooral de site in de gaten, want je weet het nooit met ons bravourschopperij. Een kat in het nauw maakt rare sprongen, dus...

V.L.E.K.jes,

JeJoCasper

Axel

HELDEN!!!

Sanne

Jeeeeetje, jullie komen ook overal!! Nou, ik heb weer genoten van jullie avonturen, was weer veel te lang geleden!!! Komt dat revange potje pool er nog een keertje van binnenkort, of durven de heren niet meer?!;)
V.L.E.K.je Sanne